Έτσι φαίνεται κ εκειος ο τσαγκλαριδης, ξηγαει το βαγγελιο γατί κάποιος τον πλερώνει, όχι για να το πιστεύει.
-Μουρε τι λέει η φημεριδα; ρωτάει ένας που ηρτε εκειο το μουμεντο που είχε σ το χέρι του ένα τσιγάρο σα σαλτσιτσοτο και τα δακτυλα του κατακίτρινα από τον καπνό. (Μουρε εκειος ο μεγάλος αφέντης ητουνα, ο ιμπιεγατος σ τον καπνό και τον έπινε χάρισμα).
-Λέει για το μπαλλο του Μακρυγιάννη, του λένε οι άλλοι, και λέει πως μερικαις κυριαις είχανε μπαμπακια σ τον κόρφο τσου, πως αλλαις είχανε μακρυά μύτη, αλλαις πλατυο στόμα ε τσετερα.
-Μα ητουνα κι εκειος μέσα στη σάλα; ρωτάει τούτος.
-Ναισκε, του λένε, ητουνα και ιβιταδος από την Αθήνα μάλιστα, και γράφει ακόμη , πως οι κοπελλαις τση Πάτρας δεν εχουνε ακόμη το κουράγιο τσ Αθήνας και είναι δειλαις.
Τότε λέει εκειος με το τσιγάρο.
-Αυτός, αφενταις μου, ειναι ανάγωγος (τι θα πει δεν ξέρω, γατί εμείς σ τη Ζάκυνθο δεν τση ξέρουμε τουταις τσ ελληνικουραις), είναι χυδαίος , είναι αναιδής (κανένα δεν κατάλαβα τι θα πη).
-Είναι ρεντίκολο και βουρλισμένος, λέει εκειος με τις φαβορίτες, (αυτουνα ναισκε! τα κατάλαβα με μιας ), γιατί άνθρωπός ,λέει, κομε σι ντεβε (ετούτος μιλαε ελληνικά και τα καταλαβαινα μια τζογια).
Σαν μπη σ ένα αρχοντικο , δεν καταδεχεται να βριζη τση νοικοκυραιους και τσου αλλους αφενταδες που βρισκη μέσα, αλλα τηραει να διασκεδαση σαν άνθρωπος ευγενικος και όχι σαν τραμπουκος (μουρε τι θα πη τουτο;), απηδωντας και μιλωντας ουλο ένα και ξετιμωντας τη μύτη τση μιανης και το στόμα τσ αλληνης. Γιατι εκει μέσα δεν πηγαινουνε οσοι τσου πρεπει να μπαινουνε μέσα σ τ αρχοντικα των νοικοκυραιων που κανουνε μπαλους και τραπεζια.
-Μουρε τι λέει η φημεριδα; ρωτάει ένας που ηρτε εκειο το μουμεντο που είχε σ το χέρι του ένα τσιγάρο σα σαλτσιτσοτο και τα δακτυλα του κατακίτρινα από τον καπνό. (Μουρε εκειος ο μεγάλος αφέντης ητουνα, ο ιμπιεγατος σ τον καπνό και τον έπινε χάρισμα).
-Λέει για το μπαλλο του Μακρυγιάννη, του λένε οι άλλοι, και λέει πως μερικαις κυριαις είχανε μπαμπακια σ τον κόρφο τσου, πως αλλαις είχανε μακρυά μύτη, αλλαις πλατυο στόμα ε τσετερα.
-Μα ητουνα κι εκειος μέσα στη σάλα; ρωτάει τούτος.
-Ναισκε, του λένε, ητουνα και ιβιταδος από την Αθήνα μάλιστα, και γράφει ακόμη , πως οι κοπελλαις τση Πάτρας δεν εχουνε ακόμη το κουράγιο τσ Αθήνας και είναι δειλαις.
Τότε λέει εκειος με το τσιγάρο.
-Αυτός, αφενταις μου, ειναι ανάγωγος (τι θα πει δεν ξέρω, γατί εμείς σ τη Ζάκυνθο δεν τση ξέρουμε τουταις τσ ελληνικουραις), είναι χυδαίος , είναι αναιδής (κανένα δεν κατάλαβα τι θα πη).
-Είναι ρεντίκολο και βουρλισμένος, λέει εκειος με τις φαβορίτες, (αυτουνα ναισκε! τα κατάλαβα με μιας ), γιατί άνθρωπός ,λέει, κομε σι ντεβε (ετούτος μιλαε ελληνικά και τα καταλαβαινα μια τζογια).
Σαν μπη σ ένα αρχοντικο , δεν καταδεχεται να βριζη τση νοικοκυραιους και τσου αλλους αφενταδες που βρισκη μέσα, αλλα τηραει να διασκεδαση σαν άνθρωπος ευγενικος και όχι σαν τραμπουκος (μουρε τι θα πη τουτο;), απηδωντας και μιλωντας ουλο ένα και ξετιμωντας τη μύτη τση μιανης και το στόμα τσ αλληνης. Γιατι εκει μέσα δεν πηγαινουνε οσοι τσου πρεπει να μπαινουνε μέσα σ τ αρχοντικα των νοικοκυραιων που κανουνε μπαλους και τραπεζια.
ιβιτάδος = προσκεκλημένος.......... ναίσκε= ναι ..........ξηγάει = εξηγεί.........μουρέ = μωρέ
ήρτε εκειό το μουμέντο = ηρθε εκείνο το λεπτό...........ιμπιεγάτος = εισαγωγέας (καπνού)
μπάλλος = χορός νησιώτικος ....σε γενική εννοια χορός.....ρεντίκολο = ρεζίλης, γελοίος
κόμε σι ντέβε = όπως πρέπει, καθωσπρέπει, όπως αρμόζει
βουρλισμένος= τρελλαμένος , παλαβός
ξετιμώντας = εκτιμώντας
******************************
ήρτε εκειό το μουμέντο = ηρθε εκείνο το λεπτό...........ιμπιεγάτος = εισαγωγέας (καπνού)
μπάλλος = χορός νησιώτικος ....σε γενική εννοια χορός.....ρεντίκολο = ρεζίλης, γελοίος
κόμε σι ντέβε = όπως πρέπει, καθωσπρέπει, όπως αρμόζει
βουρλισμένος= τρελλαμένος , παλαβός
ξετιμώντας = εκτιμώντας
******************************
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.