ΚΑΛΩΣ ΒΡΕΘΗΚΑΜΕ

2/2/2013

Σήμερα ξεκινά μια προσπάθεια να συγκεντρώσουμε λέξεις, φράσεις, αστεία , μικρές ιστοριούλες, θρύλους από κάθε γωνιά της πατρίδας μας, που θα συμπεριλαμβάνουν τις ντόπιες εκφράσεις - λέξεις του κάθε τόπου.

Ελπίζω και προσβλέπω στην βοήθεια και συμπαράσταση, μια και κινητήρια δύναμη μας είναι η κοινή μας αγάπη για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.

ΕΜΠΡΟΣ,,,,,λοιπόν να φτιάξουμε ένα χώρο που ο καθένας από μας θα βρίσκει τις ρίζες του και θα γίνει εστία έλξης για νέους που δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να ακούσουν τους παππούδες τους να μιλάνε ....την ντοπιολαλιά των χωριών τους....
΄Οσοι θελήσουν να βάλουν κείμενα ή λέξεις του τόπου τους, μπορούν να τα στέλνουν είτε στο e-mail που είναι :

artemismosch@gmail.com
ή θα τα γράφετε στο χώρο των σχολίων ...και μετά θα τα κάνουμε άμεση ανάρτηση στον κύριο χώρο εμείς....

Σας ευχαριστώ και αναμένω ανταπόκριση ,

ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠ



Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΝΤΟΠΙΟΛΑΛΙΑ......... ΠΟΙΗΣΗ ......... ΜΑΡΟΥΛΛΑΣ ΠΑΝΑΓΟΥ


Maroulla Panagou
ΠΑΡΆΚΛΗΣΗ ΠΑΤΡΊΔΑΣ

Τα ττέλια τα ακαθωτά
τρυπούσιν την καρκιά μμου.
Φατσιύματα κουβαλητά
συμπέλουν την φωδκιά μμου.

Στάσσει ο γιαράς μεσ στην ψυσιή
κόμα γαιματωμένος
τζι η κάθε στάξη του πικρή
στα ττέλια πον δημένος.

Στην μέση με εμοίρασεν
σαν το αρνίν με σφάζει
τζιαι με εκαταδίκασεν
να ζιώ μες στο μαράζι.

Τζιεί που 'μουν ο παράδεισος
με πλούσια τα ελέη
Τωρά βαρεί ο άλυσος
τζιαι η ψυσιή μου κλαίει

Ηρτασιν σαν τους κούλλουφους
στα σπίδκια μου εκονέψαν
τους προσφυγες σαν κούκκουφους
σκοτώσαν, καταστρέψαν

Σαράντα γρόνια τσέλλουνται
στους τόπους μου ριζώσαν
Τζιαι σ'άλλους σπίδκια σιαιρουνται
τον κόσμον ξιριζώσαν

Θαρκούνται με τ'αβρατηνή
εγιω πως θα ξηχάσω
μαν εξηάννω σταλαμή
όσα τζιαι να περάσω .

Μα καρτερώ ο άλυσος
να σπάσει τζιαι να ππέσει
τζιαι τούτη μαύρη άβυσσος
να ξαναξημερώσει .

Να φύουσιν τούν τα στοισιά
που εβρυκολατζιάσαν
τζιαι που το αίμα μου τοισιά
κτίσαν τζιαι με μοιράσαν

Να βάλω μες στ'αγκάλια μου
ξανά τα αρφανά μου
Να σάσω τούν τα χάλια μου
ν'ανοίξει η καρκιά μου.

Τζιαι πάλε να ξαναγινούν
ούλα σαν ήτουν πρώτα
Οι νούσιμοι ξαναρκινούν
τζιαι ξαναννίουν πόρτα.                                




Την πόρταν την αδελφική
δίχα μίση τζιαι πάθη
αφείστε πάλε ανοικτή
μεν κάμνετ'άλλα λάθη.

Δκιώξετε τον φανατισμό
που μέσα στην καρκιά σας
που απειλεί μ, αφανισμό
εσάς τζιαι τα παιδκιά σας

Να φύουν πιον οι διχασμοί
σμιχτοί βορράς τζιαι νότος
γιατ'εν αντέχει να δεχτεί
πιον μασιαιρκές ο τόπος .

Μ.Π 30-7-2013







Maroulla Panagou
ΚΑΡΤΕΡΩ ΣΕ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ.
Πόψε σου εμύνησα μμάδκια μου για να ρτεις
μέναν άστρον τ'ουρανού
τζιαι στο φως του Αυκερινού
πως γελά ο Μαρτης

ΡΕΦΡΑΙΝ
Καρτερώ σε στην γωνιά
τζιας με τρώει η παγωνια
τζιας με τρώ τ'αγιάζι .
μόνο να ρτεις να σε δώ
γιασεμί μου μυριστό
τζιαι δεν με πειράζει

Πόψε σου εμύνησα ότι πεθανίσκω
απου την αγάπη σσου
τζι απου το γινάτι σου
νεπαμόν δεν βρίσκω

ΡΕΦΡΑΙΝ
Καρτερώ σε στην γωνιά
τζιας με τρώει η παγωνια
τζιας με τρώ τ'αγιάζι .
μόνο να 'ρτεις να σε δώ
γιασεμί μου μυριστό
τζιαι δεν με πειράζει (Δις)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.